hvordan trene under kur?

Spørsmål rundt dette tar vi her. Legg gjerne ut dietter, treningsprogrammer og omtaler av kosttilskudd dere har prøvd.

Moderators: billcat, Two, kris2rsen

hvordan trene under kur?

Postby bøys » 27 Feb 2014 00:39

Hallo! Lurer på hvordan folk trener under kur?

tenker litt selv på to splitt to ganger i uka der man kjører tungt begge dager, eller helkrops 3 ganger i uka? Eller et standard 5 eller 6 splitt?

takker veldig for svar:)
bøys

Re: hvordan trene under kur?

Postby emp » 27 Feb 2014 01:08

har prøvd alt. likte 5splitt før, da jeg fikk 5-6 øvelser på hver muskelgruppe. men med fullkropps, så får jeg enda fler, og de har mer energi og trøkk hver gang. eneste problemet mitt er at jeg psykisk føler at jeg ikke har trent nok, når jeg bare har tatt 2 øvelser pr muskelgruppe. så jeg har modifisert den litt. overkropp mandag, de fire store onsdag, og fullkropps fredag. mage, underarmer og nakke torsdag. mage tirsdag. evt om jeg er helt på g(da under kur) så tar jeg en ekstra beinøkt på lørdag. men kroppen trenger jo hvile også. men kurer aldri lenger enn 8 uker uansett, så den klarer å holde ut kjøre i en kortere periode.
emp

Re: hvordan trene under kur?

Postby bøys » 27 Feb 2014 19:48

ok, hørtes fornuftig ut, blir mer variabelt også da..

Noe åsnt kanskje da?

hørtes fornuftig ut:D tenker jo de at man går jo på kur for å korte ned restitusjonstiden så da må man jo utnytte dette...

jeg tenker noe sånn

bøy
benk
markløft
skulderpress
roing
triceps
biceps
mage

og gjør dette tre ganger i uka der jeg starter lett med 3x8 på hver ca og mot slutten av programmen går til 3x4 eog økter vektene for vær økt

eller
mandag;
Millitærpress/pushpress
skulderpress
smalbenk
biceps

tysdag:
knebøy
Høye markløft
romanske markløft
nordic hamstring
mage