Lege

Spørsmål rundt dette tar vi her. Legg gjerne ut dietter, treningsprogrammer og omtaler av kosttilskudd dere har prøvd.

Moderators: billcat, Two, kris2rsen

Lege

Postby Handersteffen » 03 Nov 2015 00:07

Hei!
Når man skal velge lege , hvilken lege burde man velge når legen skal kunne en del om hormoner, når man er på kur osv...

Legen min kunne ikke si så mye, han måtte google fram ting. Så jeg må bytte lege.

Hvilken spesial utdannelse må de ha for å kunne hjelpe meg som er på kur?
Handersteffen

Re: Lege

Postby NOOB » 03 Nov 2015 00:33

Endokrinologer skal være eksperter på hormoner, men jeg har sett flere eksempler på hvor dumme og kunnskapsløse de kan være i møte med dopingbrukere. Og det er dessverre sånn at det er veldig mange fastleger som kan veldig lite om dopingbruk. Med mindre du får tips om en god lege så kan det bli vanskelig for deg å finne en som er noe særlig bedre enn din nåværende. Først av alt kan du hjelpe deg selv ved å lese og å spørre folk som kan svare. Da vet du hva du bør få testet når du tar blodprøver. Hva mer er du ute etter fra legen din?
NOOB

Re: Lege

Postby Handersteffen » 03 Nov 2015 00:39

Takk for svar!

Jeg ønsker jo bra svar om jeg er i en viss fare sone, shbg nivåe mitt var unormalt lavt, og fri test var øve verdiene. jeg vet jo ikke va shbg var , så han måtte google frem om det var bra eller dårlig.

Jeg er egentlig ute etter lege som vet hvordan dette påvirker kroppen, ikke være dømmende . Han må kunne forklare meg helheten med blodprøvene.

Har hørt at andrologisksenter skal være bra, men det koster jo en del.

For da bare lete :)
Handersteffen

Return to Kosthold, trening og kosttilskudd