Førstegangskur

Her kan dere diskutere effekter og bivirkninger, samt dele erfaringer om steroidbruk.

Moderators: billcat, Two, kris2rsen

Førstegangskur

Postby Rakk123 » 23 Jul 2016 03:39

Hei!

Jeg er 23 år gammel, er 195 høy, og veier ca 87 kg. Når jeg begynte å trene for ca 3 år siden, var jeg ca samme høyde, og veide 66 kg. Jeg var VELDIG spinkel for og si det slik. Jeg har med andre ord lagt på meg litt over 20 kg. Etter disse årene med trening, har det nå stagnert veldig, og jeg sliter med motivasjonen til å fortsette. Jeg vurderer derfor å prøve meg på en kur med Test E, og håper noen har noen gode råd til meg. Jeg har lest en del på nettet og tror jeg kommer til å begynne på 400-500 mg EW, og eventuelt øke mot slutten av kuren hvis det blir for lite.

En venn av meg som kan mye om trening og kosthold har laget et program til meg med hvordan jeg skal trene, og hva jeg skal spise for å få mest mulig ut av kuren, og for å dra minst mulig vann. Det jeg lurer på er om jeg trenger å kjøre noen PCT etter endt kur, og hvilken dere eventuelt vil anbefale. Dersom andre har kjørt lignende kur, lurer jeg også på hvor mye man kan sitte igjen med etter kur, dersom man gjør det skikkelig.

Alle svar settes pris på, takk på forhånd!
Rakk123

Re: Førstegangskur

Postby Zekaykay » 24 Jul 2016 21:06

Ja du trenger PCT. Du trenger iallefall nolvadex i 4-5 uker etter PCT. Les opp hva 40/40/20/20 betyr. Det kan være greit å ha AI itilfelle du får puffy nipples også. Aromasin eller arimidex er å foretrekke.

500mg Test E i 12-15 uker er standard førstegangskur. Jeg ser ikke grunnen til å skremme deg vekk ifra steroider. Du kan kanskje oppnå noen få kilo til naturlig, men so what hvis du allerede har tenkt til å bole. Husk på at det blir aldri noen "bare en kur".
Zekaykay

Postby Rakk123 » 24 Jul 2016 23:32

Takk for svar, nolvadex er notert! Burde jeg kjøre hcg også, eller er det unødvendig på en slik kur?

Jeg har også et annet spørsmål.

Jeg kommer nok til å kjøre 500 ew i 12 uker. Etter endt 12 uker, burde jeg ta en injeksjon eller 2 med lavere doser for at det ikke bare blir plutselig stopp? Eller er det dette nolvadexen skal hjelpe med?
Rakk123

Postby Zekaykay » 25 Jul 2016 11:37

Jeg skal ikke gå inn på teori nå, men det er 5 dagers halveringstid på Test E. Injeserer du 500mg på siste dag, så vil du ha igjen 250mg etter 5 dager, 125mg etter 10 dager og 67,5mg etter 15 dager(et utrolig stygt regnestykke fordi det er ikke helt sånn her det foregår i praksis). Derfor er det vanlig å vente 2 uker etter siste injeksjon med å starte med PCT. Jeg tror du ikke trenger HCG etter en liten kur som dette for å komme deg tilbake med egenproduksjonen. Det er heller ikke behov for å ta 2 små injeksjoner på slutten, se mattestykket over.
Zekaykay

Return to Steroidbrukere